Jak ważny jest klient?

Jak ważny jest klient?

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, czy nadawałbyś się na stanowisko przedsiębiorcy, na właściciela własnego biznesu, na osobę prowadzącą swój własny biznes i do tej pory nie wiesz, czy na takie stanowisko byś się nadawał, to najpierw może zastanów się, jak ważny w biznesie jest klient. Jeśli uważasz, że klient jest mało ważny, że jeśli wszystkie decyzje przedsiębiorca podejmował będzie z głową, racjonalnie, z ogromną dozą rozsądku i wtedy klient również będzie zadowolony, to chyba jednak powinieneś zweryfikować swoje plany i pozostawić prowadzenie jakichkolwiek działalności dla ludzi, których myślenie nieco się od twojego różni. Podstawą prowadzenia własnego przedsiębiorstwa jest docenienie klienta, jego zdania i opinii. Każdy biznes opiera się przecież na klientach, a zatem niemożliwe jest w prowadzeniu działalności pominięcie zdania osoby najważniejszej, osoby wręcz kluczowej. Jeśli natomiast jesteś osobą, która uważa, że najbardziej właśnie w takich biznesach liczy się klient, to oczywiście masz szans e z takim podejściem, z takim racjonalnym poglądem przebić się w branży i osiągnąć sukces. Musisz wtedy bowiem zdawać sobie sprawę z tego, że klientów stale należy pozyskiwać, należy się o nich starać i należy próbować jak najdłużej zatrzymać ich przy sobie, bo w przeciwnym razie zmaleją zyski, a potem…chyba wszyscy wiemy, co dzieje się dalej.

Przykład: koncerny farmaceutyczne

Funkcjonowanie każdego biznesu i znaczenia, jakie w jego prosperowaniu odgrywa klient przedstawić można na konkretnym przykładzie. W tym przypadku posłużymy się przykładem koncernu farmaceutycznego, który przecież jest przykładem dobrym, bo dobrze prowadzony koncern farmaceutyczny może przynieść ogromne zyski, natomiast prowadzony nieumiejętne, włączając w to oczywiście ignorowanie klientów, nie wróży właścicielom niczego dobrego. Koncern farmaceutyczny zajmuje się produkcją lekarstw. Te potrzebne są każdemu z nas, bo od czasu do czasu wszyscy chorujemy, wszystkich nas dopada przeziębienie, czasami chorujemy mniej poważnie, czasami są to choroby przewlekłe – generalnie konkluzja jest taka, że w lekarstwa inwestujemy wszyscy tylko z różną częstotliwością. Dokąd udajemy się chcąc kupić lek? Oczywiście do apteki. Dlatego też firmy farmaceutyczne muszą znaleźć rynku zbytu produkowanych przez siebie leków, a w tym przypadku rynkami zbytu są wspomniane apteki.

Podejmij odpowiednie kroki

Dlatego też trzeba podjąć odpowiednie kroki w celu znalezienia kilku zainteresowanych współpracą aptek. W znalezieniu klientów dla firmy farmaceutycznej pomocą tak zwane bazy biznesowe zawierające między innymi numery do aptek, ich adresy i oczywiście niezbędne do skontaktowania się dane. Bazy biznesowe zawierają kilkadziesiąt takich numerów, więc szanse na znalezienie potencjalnego klienta są spore. Bazy biznesowe najpierw należy jednak zakupić, bo takie numery do aptek nie są rozdawane darmowo – ktoś musiał się natrudzić, by taką listę stworzyć i musi mieć również coś z tego, że nam ją udostępni. Wykonanie kilku telefonów może poskutkować nawiązaniem współpracy z klientami, czyli z aptekami w przypadku koncernu farmaceutycznego, ale taki proceder stosuje się, a przynajmniej powinno stosować się w każdej branży, jeśli właścicielowi zależy oczywiście na jak największych zyskach.

.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back To Top