Jak stworzyć dobry program lojalnościowy?

programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe stanowią jedno z narzędzi promocji konsumenckiej, które stosowane jest w sprzedaży. Są to innymi słowy programy, w którym klienci są nagradzani w zależności od częstotliwości i wielkości zakupu danych usług lub produktów. Coraz częściej nagradzane są też inne zachowania konsumenckie np. polecenie produktu innym klientom.

Jak wdrożyć w swojej firmie lub przedsiębiorstwie dobry i skuteczny program lojalnościowy?  Przede wszystkim nie należy sobie stawiać tzw. celów twardych np. zwiększenie zysku. Warto pamiętać bowiem także o celach miękkich – budowaniu wizerunku, poznaniu swoich klientów i ich upodobań, gustów. Wprowadzony program nigdy nie będzie programem dla wszystkich. Lepiej skupić się na określonej grupie uczestników. Będzie można dotrzeć do nich lepiej. Trzeba pamiętać, że trudniej i drożej pozyskać nowych klientów, niż ich utrzymać.

Prowadząc działania marketingowe nie należy powielać pomysłów konkurencji. Dobrze jest, gdy program wyróżnia się od innych, już istniejących np. drogą komunikacji lub korzyściami z niego wynikającymi. Do swoich klientów należy zwracać się kanałami, w których oni dobrze się czują. Zależy to na pewno od grupy docelowej, do której program jest skierowany. Oferta powinna być jak najbardziej spersonalizowana i dostosowana do potrzeb ich odbiorców, dlatego warto na bieżąco zbierać o nich informacje.

Ludzie lubią to co jest nowe i inne, nie wolno bać się pomysłów i innowacji. Pozwoli to wyróżnić się na tle konkurencji. Nie wolno także zapomnieć o nieustannej analizie wyników programu lojalnościowego. Mogą to być zarówno proste statystyki, jak i zaawansowane analizy marketingowe. Na ich podstawie będzie można stwierdzić, jak dużą popularnością cieszy się dana akcja.
Dobrze zorganizowane programy lojalnościowe LUMO mogą znacząco podnieść zyski firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *