Jak przygotować dziecko do sezonu grypowego?

Szczyt sezonu grypowego w Polsce przypada na okres styczeń – kwiecień, ale już od pierwszych dni jesieni możemy zauważyć rosnącą liczbę zachorowań na grypę i infekcje jej podobne. Szczególnie narażone na choroby są dzieci, dlatego dobrze by było zadbać o ich odporność, by organizm był gotowy do walki z atakującymi wirusami. Jak to zrobić?

Witaminki, witaminki…

fotolia_52856824_subscription_xxlNa poziom naszej odporności wpływa wiele czynników, takie jak zdrowe odżywianie czy poziom aktywności fizycznej. Wśród tych ważniejszych są również witaminy, których niedobory osłabiają siły obronne organizmu i przez to łatwiej może on ulegać atakującym go wirusom. Wiele osób wie, że na poziom odporności wpływa witamina C i to właśnie ją najczęściej aplikujemy dzieciom, gdy zaczyna dopadać je przeziębienie.

Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, że sprawność układu immunologicznego zależy również od poziomu witaminy D. Z tego powodu tak istotna jest suplementacja tej witaminy w okresie zimowym, gdy słońca, z którego nasza skóra syntetyzuje tę witaminę nie jest za wiele.

Warzywa i owoce czy witaminy w syropie?

Specjaliści od żywienia podkreślają, że dieta bogata w warzywa i owoce to podstawa, jeśli chcemy cieszyć się zdrowiem. Zdarza się jednak tak, że dzieci nie przepadają za warzywami i owocami i wówczas zapewnienie optymalnego poziomu witamin jest naprawdę trudne. Wówczas z pomocą przychodzą witaminy w syropie, które pomagają dostarczyć potrzebne witaminy, tak istotne zwłaszcza w okresie wzmożonego wysiłku układu odpornościowego.

Więcej o tym jak zapewnić dziecku odporność jesienią zimą znajdziecie na: http://www.sanostol.pl/zdrowie-dziecka/wzmacnianie-odpornosci-u-dzieci-jak-zapobiegac-grypie-i-przeziebieniu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *