Eksploatacja samochodów ciężarowych oraz autobusów

Prowadzenie jakiegokolwiek przedsiębiorstwa, którego głównym celem jest świadczenie usług transportowych, zarówno w zakresie transportu towarowego jak i osobowego, wymagać będzie odpowiedniego podejścia do kwestii eksploatacji posiadanych samochodów ciężarowych oraz autobusów. Szczególną zaś uwagę w kwestiach bezpieczeństwa poruszania się po drogach tychże pojazdów, trzeba będzie zwrócić na układy pneumatyki hamulcowej, bowiem jest to element podlegający najszybszemu zużywaniu się przez wzgląd na poddawanie go sporym obciążeniom, oraz przez wzgląd na jego zależność od innych elementów układu, chociażby takich jak osuszacz powietrza. Dlatego też, regularne przeglądy techniczne są tutaj obowiązkiem, tak samo jak naprawy poszczególnych elementów układu pneumatyki hamulcowej.

Dlaczego zaciski i siłowniki szybciej się zużywają?

Warto tutaj w pierwszej kolejności znaleźć przyczyny szybszego zużywania się zacisków hamulcowych oraz siłowników w pojazdach ciężarowych, aby w miarę możliwości je usunąć, a tym samym znacznie wydłużyć ich żywotność. Jednej z przyczyn wyeliminować się niestety nie da, bowiem jest ona w pełni naturalna. Stosunkowo duże obciążenia podczas hamowania pełnych autobusów i załadowanych towarem pojazdów będą wpływać na zużywanie się zacisków hamulcowych. Tak samo zresztą będzie w przypadku podnoszenia wywrotki wypełnionej wieloma tonami materiałów budowlanych. Drugą zaś przyczynę możemy jak najbardziej wyeliminować, bowiem będzie nią nieprawidłowa praca osuszacza powietrza. Chodzi tutaj przede wszystkim o kwestię tego, iż do poprawnej pracy zarówno w przypadku zacisków jak i siłowników, należy dostarczyć do nich sprężone powietrze o wilgotności nieprzekraczającej poziomu 21%, wobec czego należy powietrze przepuścić przez układ osuszacza, zaś jakiekolwiek jego uszkodzenia będą miały wpływ na poziom osuszenia powietrza. Jeśli zaś do siłowników i zacisków dostarczymy powietrze o zbyt wysokim poziomie wilgotności, będą się one zużywać znacznie szybciej. Jeśli więc okazuje się, iż osuszacz w którymkolwiek z naszych pojazdów nie pracuje prawidłowo, trzeba będzie znaleźć warsztat, na którym przeprowadzana jest profesjonalna regeneracja samochodowych osuszaczy powietrza, bowiem z reguły będą się one do regeneracji nadawać. Rzadko kiedy zachodzi konieczność przeprowadzenia wymiany na nowy, aczkolwiek w dalszym ciągu, nawet wymiana osuszacza będzie tańszą opcją, niż stałe zużywanie siłowników i zacisków, i związane z tym koszty.

Ewentualna regeneracja pozostałych części układu pneumatyki hamulcowej.

Oczywiście trzeba tutaj pamiętać także o tym, iż pneumatyka hamulcowa samochodów ciężarowych i autobusów to specjalne zagadnienie, w którym nie ma miejsca na półśrodki. Od sprawnej pracy wszystkich jej elementów zależy przede wszystkim bezpieczeństwo w ruchu drogowym, a więc jakiekolwiek uszkodzenia należy natychmiast poddawać naprawie, czy to poprzez wymianę poszczególnych podzespołów na nowe, czy też poprzez ich regenerację, która tak samo jak w przypadku osuszaczy powietrza, także z reguły jest możliwa, i zapewnia najniższe koszty w tym zakresie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *